вівторок, 19 грудня 2017 р.

На допомогу учителю. Дислексія.

Інклюзивне навчання з кожним роком стає все актуальнішим в Україні. Насамперед, це пов’язано з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. Дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, в Україні понад 1 млн., що становить 12% від загальної кількості дітей у країні. Окрім зростання кількості дітей з обмеженими можливостями, наголошується тенденція якісної зміни структури порушень, відмічається їх комплексний характер у кожної окремої дитини. 

Подолання тривалої ізоляції дітей з особливими потребами потребує не лише зміни ставлення суспільства, але й роботу по заміні підручників та навчально-методичних матеріалів. Наразі Міністерство освіти і науки працює над запровадженням нового маркування підручників для дітей з особливими потребами – замість діагнозу на них зазначатиметься спеціальний код, який вказуватиме, для яких категорії дітей написано книгу. Це є важливим в процесі створення комфортних умов для навчання дітей з особливими потребами, тому що припиняє акцентувати увагу на діагнозах та обмеженнях.

Фахівці відмічають позитивні сторони інклюзивних процесів:
 – стимулюючий вплив більш здібних однолітків;
 – можливість у ширшому діапазоні ознайомлюватися із життям;
 – розвиток навичок спілкування та нестандартного мислення (як у дітей з особливостями психофізичного розвитку, так і в здорових однолітків);
— можливість виявлення гуманності, співчуття, милосердя, терпимості у реальних життєвих ситуаціях, що є ефективним засобом морального виховання.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017р. №588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зазначено, що в інклюзивних класах будуть навчатися діти з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією.
Довідка. Дислексія (д.грец. δυσ- — порушення + λέξις — мова) — вибіркове порушення навиків з читання і письма, при цьому зберігається загальні здібності до навчання.
Симптоми дислексії: інтелект збережений; погані навички читання; читання з помилками, вгадуюче читання; нерозуміння прочитаної інформації; труднощі переказу тільки що прочитаного тексту; труднощі в написанні слів, навіть простих; безліч помилок навіть при списуванні тексту; виражені проблеми з почерком; нездатність виконувати завдання у встановлений термін; підвищена чутливість нервової системи; зайва емоційність; дратівливість; імпульсивність; емоційна нестабільність; порушення координації рухів; незграбність; розлад схеми тіла; затруднення у визначенні правої і лівої сторони; порушення міжполушарної взаємодії; загострений естетичний смак; виражене почуття справедливості.
Психологічні труднощі при дислексії: емоційна нестабільність; мінливість настроїв; схильність «літати у хмарах»; психологічний дискомфорт; труднощі концентрації на одній діяльності; схильність швидко втрачати інтерес; безпосередність; невпевненість в собі; схильність нудьгувати; прагнення відходити від дійсності; неуважність і мрійливість; високий рівень тривожності; страх помилитися; проблеми ідентифікації : я хто?

Немає коментарів:

Дописати коментар