Індивідуальне навчання

1. Психолого-педагогічне вивчення дітей проводиться за попереднім записом та за наявності таких документів:

  • паспортів батьків; 
  • свідоцтва про народження дитини;
  • заповненої "Картки стану здоров’я і розвитку дитини";
  • "Історії розвитку дитини" (форма 112/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 № 302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)"); 
  • "Індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда", затвердженої наказом МОЗ України від 08.10.2007 № 623 "Про затвердження форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда та Порядку їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції 19.10.2007 за № 1197/14464, якщо дитина інвалід; 
  • зошитів з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
  • документів про додаткові обстеження дитини (якщо такі є);
  • письмової згоди батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих в процесі психолого-педагогічного вивчення;
  • акту обстеження побутових умов сім’ї;
  • довідки про кількість дітей у колективі (класі) завіреної підписом та печаткою директора закладу
  • довідки ЛКК з вказаним захворюванням (а не: «потребує індивідуальне навчання»), якщо інтелект дитини відповідає вікові;
  • табеля успішності учня.

2. На повторне психолого-педагогічне вивчення дитини мати портфоліо та психолого-педагогічний супровід

   Індивідуальне навчання в системі загальної середньої освіти - це одна із форм організації навчально-виховного процесу. Воно впроваджується для забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання.
   Індивідуальне навчання організовується відповідно до Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх закладах», затвердженого Наказом Міністерства освіти України, 12.01.2016 року №8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки  06.06.2016 №624 «Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах».

   Право на індивідуальне навчання мають такі учні:

  • які за станом здоров'я не можуть відвідувати навчальний заклад;
  • яким необхідно пройти лікування у лікувальному закладі більше одного місяця;
  • які мають високий навчальний потенціал і можуть прискорено закінчити школу;
  • які проживають у селах і селищах (коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб);
  • які не встигають протягом двох років навчання у школі I ступеня;
  • які  потребують корекції фізичного та (або) розумового (психічного) розвитку (у разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату).

Індивідуальне навчання за рекомендаціями психолого-медико-педагогічної консультації:

   Відповідно до Положення «Про індивідуальне навчання у загальноосвітніх закладах», кожна дитина, якій надається індивідуальне навчання, має бути обстежена психолого-медико-педагогічною консультацією.
   Директори шкіл мають подати список дітей, які потребують обстеження та переобстеження дітей районною психолого-медико-педагогічною консультацією.
   На обстеження діти приходять у супроводі батьків, або осіб, що їх замінюють, при собі мають  вище зазначений пакет документів.
Після обстеження батьки, або особи, що їх замінюють, отримують витяг психолого-медико-педагогічної консультації з вказанням діагнозу та рекомендаціями щодо програми навчання.
Переобстеження дітей здійснюється відповідно поданої заявки та графіку психолого-медико-педагогічної 
  За наявності пакету документів для організації індивідуального навчання, педагогічна рада вирішує питання про надання індивідуального навчання учням, яке затверджується наказом відділу освіти. Після цього видається наказ по закладу «Про організацію індивідуального навчання». Копія цього наказу передається у районну ПМПК і бухгалтерію відділу освіти.
Після цього наказом по школі призначається вчитель чи кілька вчителів для індивідуального навчання. Кількість годин для організації індивідуального навчання визначається наказом директора та затверджується відділом освіти відповідно до кількості предметів інваріантної частини навчального плану і становить:
  • 1-4-ті  кл. - 10 год. на тиждень на кожного учня,
  • 5-9-ті кл. - 14 год. на тиждень на кожного учня,
  • 10-12-ті кл. - 16 год. на тиждень на кожного учня.
   Вчитель, призначений для навчання учня, складає розклад уроків, який погоджується із заступником директора школи із навчально-виховної роботи і затверджується директором. Потім він доводиться до відома учнів та батьків письмово («ознайомлений», підпис). Один примірник цього документа зберігається у заступника директора з навчальної роботи для перевірки роботи вчителя, другий - у відділі освіти (ПМПК).
   Індивідуальні плани вчитель складає відповідно до навчальної програми учня. Складений план перевіряє і затверджує заступник директора з навчально-виховної роботи.
   Велику увагу потрібно звернути на ведення класного журналу, який є документом для оплати праці вчителя, що здійснює індивідуальне навчання. Навчальні досягнення учня, який навчається індивідуально, заносяться до окремого журналу. Дата проведення кожного уроку повинна бути записана у класному журналі. У кінці кожного року індивідуальний план роботи з учнем, що навчається вдома, здається вчителем в школу для перевірки заступником директора з навчальної роботи виконання програми, журнал здається в архів.
   Кожен учень, який навчається індивідуально, заноситься у списки учнів класу, до якого він прикріплений. Учитель дає відомості про свого учня класному керівнику, який записує одержані відомості у класному журналі у відповідній графі. У шкільний журнал виставляються оцінки  тільки за сместр та річні, а також робиться запис рішення педагогічної ради про переведення учня до наступного класу.
   У закладі оформляється особова справу на учня індивідуального навчання, у ній записуються дані про учня, річні оцінки,  копія свідоцтва про народження. Після закінчення учнем 1 -го, 4-го та випускного класів у особовій справі пишеться коротка характеристика на учня. Ведення особових справ контролюється заступником директора з навчально-виховної роботи.
   З другого класу учень веде щоденник, у який записуються домашні завдання. У ньому повинно фіксуватись оцінювання дитини, наявні підписи батьків у кінці тижня, як у щоденнику звичайного учня.
   За результатами річного оцінювання учням , які навчаються індивідуально видається табель успішності. Згідно Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 30.12.2014р. №1547, учні інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та учні, які навчаються за індивідуальною формою звільняються від проходження підсумкової атестації.
Такі учні можуть проходити атестацію за згодою батьків (одного із батьків) або їх законних представників.
   Учням, звільненим від атестації згідно Положення про ДПА р. V п.1.1. у табель навчальних досягнень (після закінчення початкової школи), додаток до свідоцтва, додаток до атестата за атестацію робиться запис: «звільнений (а)».
   Підставою для звільнення від проходження атестації є рішення педагогічної ради навчального закладу, на основі якого видається наказ керівника навчального закладу.

Документи, які оформляються на початку навчального року

  • Заява батьків 
  • Клопотання 
  • Наказ по школі
  • Розклад індивідуальних занять 
  • Тижневе навантаження учителів 
  • Індивідуальний навчальний план
  • Копії свідоцтва про народження, посвідчення інвалідності 

Немає коментарів:

Дописати коментар